Michail N. Giannakos is an Associate Professor at the Department of Computer and Information Science, Norwegian University of Science and Technology (NTNU).

Peter Hubwieser, Technische Universität München (TUM). He ”focus on the empirical investigation of learning processes in the subject area of computer science (definition, measurement and evaluation of competencies, skills and knowledge structures). His novel didactical approach triggered the introduction of computer science as a compulsory subject at Bavarian college preparatory high schools (Gymnasium) in 2004″.

Michail Armoni, Department of Science Teaching at Weizmann Institute of Science. Her ”research touches various aspects of teaching and learning computer science, from junior high school to undergraduate studies. I am specifically interested in identifying and conveying fundamental ideas of computer science”.

Arnold Pears,  Department of Information Technology in Uppsala University. Han är forskare och docent i datavetenskapens didaktik.

Anders Berglund, Department of Information Technology in Uppsala University. ”Director for the Sino-Swedish Master Programme in Computer Science and Software Engineering.
International coordinator”.

Anna Eckerdal, Department of Information Technology in Uppsala University. ”Fenomenografisk och variationsteoretisk forskning om lärande och undervisning, Uppsala universitet”.

Valentina Dagiené, Institute of Mathematics and Informatics, Vilnius University, Republic of Lithuania. She has coordinated of more than 30 national projects in education and information technology.

Linda Mannila, datavetenskap vid Åbo Akademi, men är för tillfället (-> 31.12.2016) tjänstledig för att satsa på olika utvecklingsprojekt både vid institutionen och i skolvärlden. Hon arbetar med datavetenskapens didaktik och utbildningsteknologi, och brinner speciellt mycket för programmering och datalogiskt tänkande för barn och unga.

Raymond Lister,